Friday, May 1, 2009

APA ITU CINTA

manusia sanggup wat ape jew demi utk mendapatkan cinte mereka.Even dgn cara yg salah pon mereka sanggup lakukan..urm,rumit2 bile nafsu da menguasai akal..ape yg aku nk tekankan disini adalah jika kita mencintai seseorang itu biarlah ikhlas bkn kerana rupa juga kerana harta..tapi,cintailah dia kerana hatinya,kerana cintanya juga kerana kasihnya yang suci terhadap kita.cinta itu sesuatu yang sangat indah,juga adalah satu anugerah yang xternilai untuk manussia.bila kita jatuh cinta,kita merasakan cinta itulah yang paling utama dalam hidup kita.tanpa cinta,kita cume manusia biasa..hanya manusia biasa yg hidup tanpa rase cinta,tanpe rase ape itu perasaan sayang,perasaan rindu juge perasaan kasih..cinta sememangnya indah sehinggakan ramai yang sanggup berkorban harta,berkorban kasih,berkorban nyawa,berkorban maruah sekalipun cume hanya kerana cinta..hebatkan cinta itu..mampu membuatkan hidup kita sangat bererti.cinta..apa ada dengan cinta??sayang?kasih?rindu?..semuanya berkait rapat dengan cinta..tanpe rase syg,rase kasih dan rase rindu xkan bermulalah rase cinta itu...cinta yang suci adalah datang dari hati,ikhlas dari hati.cinta yang suci juge xpandang pada rupa,xpandang pada harta dan wang ringgit..semua tuh bukan yang utama dalam cinta..Harta dan wang ley dicarikkan?rupa?xkan kekal lamekan?tapi cinta yang ikhlas?susahkan nak cari?bile da dapat,akan tetap kekal kn dalam hati?...even xbersatu tetap juge kekal kn?kekal jadi kenangan...begitulah maksud cinta pada aku..
yes,aku cintakan die..seikhlas hati aku.sgt2 ikhlas dari dalam hati aku..tapi die?aku xpasti adakah die juga mencintai aku sepertimane aku sangat mencintai die.."Ya allah ya tuhanku,andai rasa cinta ini milik aku,kau permudahkanlah segalanya dan jika bukan kau hilangkanlah terus rasa cinta ini dari hidupku agar aku dapat terus hidup mencari rasa cinta yang sebenar untuk aku"..wahai semua,cintailah orang yang mencintai kita.hargailah dia selagi dia masih ag ade dgn kita..cinta xhanya untuk seorang kekasih..tapi cinta juga boleh kepada keluarga,sahabat,saudara mara dan tetapi cinta yang paling agung adalah cinta seorang hamba kepada tuhanNya,ALLAH s.w.t...itulah cinta yang paling agung wat kita sebagai hambanya di muka bumi ciptaan-Nya..
CINTA..

No comments:

Post a Comment